اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

سبک های مختلف در دکوراسیون داخلی

 

همانطور که می دانید امروز سبک های متنوعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. برای آنکه بتوانید بهترین و مناسب ترین سبک را برای دکوراسیون داخلی منزل و اتاق خواب خود داشته باشد باید از سبک های مختلف آگاهی داشته باشید تا چیدمانی مناسبی ایجاد کنید.

 

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

 

اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

 

سبک کلاسیک در دکوراسون داخلی همیشه روی بورس بوده و طرفدار دارد. از ویژگی های بارز این سبک تقارن و نظمی بوده که در فضا ایجاد می کند. وجود نقطه کانونی در این سبک یکی از اساسی ترین فاکتور ها برای برقراری نظم می باشد.

همانطور که می دانید پدیده تقارن از گذشته تا امروز همواره مورد پسند اکثر افراد بوده و زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی می بخشد. سبک کلاسیک به تقارن و ظرافت و همانگی معروف است.

در سبک دکوراسیون داخلی می توانید از پالت رنگ های طبیعی و گرم و آرام استفاده کنید. رنگ های از طبیعت الهام گرفته با متریال طبیعی همچون کرم، شیری، خاکستری، نقره ای، زیتونی و قرمز و ... ترکیب این رنگ ها با رنگ چوب نیز در این سبک زیاد به کار برده می شود. به طور که هر رنگی که در این سبک استفاده می شود باید آرام، زیبا، نرم و گرم باشد و حس آرامش، امنیت را در افراد القا کند. با استفاده مقاله رنگشناسی در دکوراسیون داخلی می توانید بهترین رنگ برای این سبک از دکوراسیون را پیدا کنید و اطلاعات کافی در ارتباط با انواع رنگ ها و تاثیرشان در دکورایون را دریافت کنید.

سبک کلاسیک در دکوراسیون اتاق خواب مخصوصا کودکان و نوجوانان بسیار جذاب بوده و هیچ وقت از مد نمی افتد. در این سبک از دکوراسیون استفاده از تخت و کمد و سرویس خواب های با طرح کلاسیک می تواند انتخاب ایده آلی باشند.

 

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

 

در سبک مدرن بر خلاف بک کلاسیک کلیه قواعد و اصول پیشین معماری گذشته را شکسته و سبک و سیاق جدیدی را دنبال می کند.

یکی از ویژگی های بارز این سبک استفاده از خطوط صاف و منظم با طیف رنگ های ساده می باشد. به طور کلی در این سبک سادگی حرف اول را می زند و در عین حال همواره جذابیت و شادابی فضا نیز حفظ می شود.

در دکوراسیون مدرن استفاده از اشکال هندسی واضح ماندد دایره ها و مربع ها و اشکال هندسی گوشه دار که نماد سر سخت بودن دنبیای امروزی بوده و اشکال منحنی به عنوان نماد پیشرفت، حرکت و پویایی در زندگی مدرن می باشد.

برای جذابیت بیشتر این سبک بهتر است از رنگ های سفید و نقره ای و وسایلی از جنس استیل و شیشه استفاده کرد. به طور کلی هرچه وسایل صاف و صیقلی تر باشد زیبایی این سبک بیشتر نمایش دیده می شود.

 

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

 

اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

 

مینیمال در لغت به معنای سادگی و حذف تمام عناصر اضافی از فضا می باشد.

سبک مینیمال یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی بوده و همانند سبک مدرن کمی بی آلایش و ساده تر است.

در این سبک معمولا از وسایل پر زرق و برق استفاده نمی شود و بیشتر از رنگ های خنثی و ساده استفاده می شود. از این رو رنگ سفید در این سبک از دکوراسون داخلی بسیار پرکاربرد است.

ویژگی بارز سبک مینیمال استفاده از رنگ های متضاد برای جذابیت بیشتر و متعادل سازی نمای بصری فضا می باشد. برای شناخت رنگ ها و انتخاب رنگ مناسب می توانید مقاله رنگ شناسی در دکوراسیون داخلی را مطالعه کرده و با آگاهی کامل از ویژگی رنگ ها، بهترین را انتخاب کنید.

 

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

 

یکی از فاکتور های مهم در اتاق خواب به سبک مینیمال استفاده از رنگ های روشن به خصوص رنگ های سفید و شیری می باشد. در این سبک استفاده از سرویس خواب و تخت و کمد های ساده و سفید بسیار مناسب می باشد.

در جهت رعایت اصول دکوراسیون مینیمال بهتر است دیوار های اتاق خواب ساده و بدون هیچ الگو و طرحی باشد تا از بی نظمی و حس ساختگی جلوگیری شود.

یک قاب عکس زیبا یا تابلو نقاشی به شرط آنکه زاویه دید را شلوغ نکند می تواند میانه نسبتا خوبی با مینیمالیست ها ایجاد کند.

برای نور دهی در سبک مینیمال اولیت اصلی نور طبیعی بوده اما در شب نور های فلت و غیر مستقیم که با بلاکر ها( محافظ یا فیلتر نور که با تنظیم سطح تابشی نور لامپ ها سبب می شود یک نور ملایم و لطیف به فضای اتاق تابیده شود و روشنایی یکنواختی ایجاد کند) به اتاق خواب تابیده می شوند بسیار مناسب هستند.

استفاده از هالوژن ها و چراغ های تزیینی خاص گزینه ایده آلی برای نور دهی این سبک از دکوراسیون اتاق خواب می باشد.

انتخاب تخت و کمد و سرویس خواب حائز اهمیت بوده و قواعد مینیمالیستی باید به خوبی رعایت شود. انتخاب سرویس خوابی با خطوط منظم و شکسته با رنگ های ملایم و سفید بسیار ایده آل می باشند.
لازم به ذکر است رنگ ها به کار رفته نباید در تضاد فاحش با یکدیگر باشند.

هرچه اتاق ساده و خلوت تر باشد آرامش بیشتر منتقل شده و اصول مینیمالیستی بهتر رعایت می شود. همچنین برای اتاق خواب در صورت نیاز بهتر است از مبل های راحتی و کوچک استفاده کنید که فضای اتاق شلوغ نشود.

 

 

دکوراسیون مینیمال اتاق خواب کودک

 

اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

 

همانطور که می دانید کودکان عاشق هیجان و بازیگوشی بوده و اتاق خواب خود را همواره نا مرتب کرده و نمی توانند نظم اتاق را حفظ کند. از این رو رعایت سبک مینیمالیستی در اتاق خواب کودکان کمی دشوار بوده اما کمک بسزایی در حفظ نظم اتاق خواب کودک می کند.

استفاده از کمد، ویترین و قفسه های اسباب بازی در جهت دیزاین اتاق خواب و سامان دهی وسایل کودک کمک بسیاری می کند.

به کار بردن رنگ های صورتی و آبی ملایم برای اتاق خواب و تخت و کمد نوزاد و سرویس خواب کودک دخترانه و پسرانه، جایگاه مناسبی به جای رنگ های خنثی  بوده و روح تازه ای به فضا می بخشد. 

مساله ای که در وحله ی اول باید مورد توجه قرار گیرد، سلیقه و نظر خود کودک است. همچنین بهترین راه برای حفظ سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب کودک تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق می باشد.

 

 

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

 

مهمترین فاکتوری که برای ایجاد سبک روستیک در دکوراسیون داخلی به کار برده می شود، استفاده از اشیا قدیمی، عتیقیه و صنایع دستی که عنصر جدا نشدنی این سبک هستند. از این وسایل می توان به طریق و اشکال گوناگون مانند میز پاتختی، دیوار کوب های تزیینی و ... استفاده کرد. در این سبک برای طرح و رنگ دیوار ها بهتر است از پنل های چوبی استفاده شود تا بافت و حس طبیعی به خوبی حس شود.

 

 

سبک روستیک در دکوراسیون اتاق خواب

 

برای سرویس خواب و تخت و کمد در سبک روستیک بهتر بوده از رنگ طبیعی چوب و رنگ های روشن و گرم استفاده شود. همچنین برای القا بهتر آرامش و حس طبیعی بهتر است از تخت های سایه بان دار یا پرده های حریر و نازک در بالای تخت استفاده کنید.

 

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی و اتاق خواب

 

اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

 

مقصود اصلی سبک ساحلی ایجاد حس آرامش برای افراد بوده و با توجه به طیف رنگ هایی که در این سبک به کار برده می شود برای اتاق خواب های نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است.

در این سبک از پالت های رنگ های خنثی و ترکیب آن ها با رنگ های آبی و سبز استفاده می شود. در اتاق خواب هایی که دکوراسیون داخلی آن ها به سبک ساحلی بوده از وسایل و سرویس خواب و تخت و کمد های چوبی با مبلمان بژ یا سفید که الهام گرفته از آرامش دریا بوده استفاده می شود. 

به طور معمول برای این سبک از دکوراسیون هزینه های زیادی لازم نبوده و قابلیت تبدیل دکوراسیون ساحلی به انواع سبک های دکوراسیون های دیگر از مزیت های این اتاق ساحلی است.

 

 

سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی

 

اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

 

شابی( shabby) در لغت به معنای قدیمی و کهنه بوده و ترکیب آن با کلمه شیک( chic) یعنی سبکی که زیبایی را در اشیایی که کهنه و نخ نما شده اند ولی هنوز زیبایی خود را حفظ کرده اند می بیند.

استفاده از هنر قلاب بافی، ترکیب رنگ های سفید و صورتی، چیدن گل های صورتی در دکوراسیون و ایجاد فضایی با احساس ملایمت و ظرافت از ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون می باشد. از این رو استفاده از سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختران بسیار مناسب است.

تلفیق رنگ های مرده و خام با استیل های براق و چشم نواز، استفاده از تار و پود های زرین در کنار مبلمان عجیب و غریب بخشی از این سبک می باشد.

این سبک از دکوراسیون یکی از معروف ترین سبک های دنیا و بوده که در پایین آوردن هزینه های طراحی داخلی بسیار قدرتمند عمل کرده و نیاز به خرج های اضافی ندارد.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و رمانتیک با سبک شابی شیک

 

اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

 

هرچه اتاق خواب رنگ و بوی عاشقانه تری داشته باشد آرامش و انرژی مثبت بیشتری را القا خواهد کرد.

دکوراسیون شابی شیک یکی از سبک های با ظرافت و لطافت خاصی بوده که  برای اتاق خواب های تازه عروس ها و دخترخانم های نوجوان و جوان بسیار مناسب می باشد.

استفاده از سرویس خواب و تخت و کمد نوجوان و جوان با طرح های فانتزی و رنگ های صورتی ملایم که رنگ مورد علاقه اکثر دختران بوده، انتخاب ایده آلی است. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد